La biblioteca comença l’any amb llibres nous

Com si haguessin passat els Reis d’Orient, la biblioteca ha entrat en el 2015 amb una vintena de novetats als prestatges. Els llibres els ha seleccionat la Júlia Juanet i s’han comprat amb els diners que van sobrar del sopar de comiat dels alumnes de 6è que van deixar l’escola el curs passat. Els pares van decidir donar-los a la biblioteca per ampliar el fons. Moltes gràcies!! En total són 21 llibres que s’exposaran tot el mes al taulell i que al febrer ja es podran agafar en préstec.

La Júlia ha prioritzat les novetats de les editorials i els àlbums il·lustrats. Pels qui no sabeu ben bé què són, us expliquem que són llibres infantils i juvenils que interrelacionen el text amb la imatge, de manera que és la il·lustració la que aporta el significat de la història, crea un clima emocional propi i sovint està carregada de continguts importants i significatius que no són al text. Són autèntiques joies.

Un d’elles és Lindbergh, de Torben Kuhlmann, que és l’agosarada història d’un ratolí volador. Un llibre que en pocs mesos s’ha convertit en un èxit arreu del món i ja s’ha traduït a una vintena d’idiomes.

lindbergh

També ho són La merienda en el bosque, on Akiko Miyakoshi, una de les grans il·lustradores japoneses d’avui en dia, revela els secrets que amaga el bosc. És una història onírica, absolutament màgica, per somniar i que et transporta a un món de fades; i L’endrapasomnis, on el rei del País de la bona Son decideix viatjar pel món a la recerca d’un remei contra els malson de la seva filla, que es diu Dormissona.

la merienda en el bosque

lendrapasomnis

També hi ha a la biblioteca una de les revelacions editorials de l’any: La petita Amèlia es fa gran, de la il·lustradora Paula Bonet i amb text d’Elisenda Roca. És un llibre pop-up sobre l’aventura de créixer, que els nens de P3 de l’escola ja han vist aquests dies i els ha agradat molt. Un altre llibre pop-up és el Petit Vianant, que ensenya a ser un bon vianant de la mà del Petit Gat, i que inclou un manual dels senyals de trànsit, solapes, sorpreses, peces encunyades i, fins i tot, una ciutat que es desplega!

la petita amelia

A l’escola també ha arribat el Sr. Flat, un monstre que fa la vida de l’Agus molt més divertida, però si deixa de llegir, el monstre perd tota l’energia. El Sr. Flat és un personatge de l’autor català Jaume Copons que n’ha publicat dos volums, i els tenim tots dos ja a la biblioteca!

agus dos volums

També podeu trobar els llibres de Mumin, el personatge finlandès de moda, que està en versió còmic per als alumnes de cicle superior i mitjà, i en versió conte, per als de cicle infantil i inicial.

mumin

La història de Julian, de R. J. Palacio, sobre la importància de ser amable, és el segon volum de Wonder, i ara ja està als prestatges. El Jardí Secret, La meva vida és un conte, La nena de l’arbre, els dos volums de Dragonero, El gran llibre dels animals de la Laura(per jugar i jugar), Salvaje, El millor Nadal,Yo mataré monstruos por ti, i El canvii Issun Boshi, tots dos d’Ediciones Ekaré… Tots aquests són llibres que no us heu de deixar perdre. No us en direm “ni piu”, i així deixarem que els descobriu vosaltres mateixos a la biblioteca.

wonder

el jardi secret

la meva vida es un conte

la nena de larbre

salvaje

el millor nadal

Bona lectura!

4 Comments:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Categories

Subscriu-te al blog