Una lectura para nuestro amigo Papa Noel

En les trobades de les mares de parvulari (pares hi ha pocs) amb la cap d’estudis, Roser, van xerrar el passat 14 de Desembre sobre el consumisme en aquestes dates. Roser va preparar aquest text que creo mereix ser llegit amb atenció. Llegirem sensacions que han passat ja per les nostres neurones, i ens ensenyarà a comprendre què és en realitat un regal.

Aquí va:

“Algunes inquietuds a comentar

1. És cert que els infants d?avui valoren cada vegada menys les coses ?

  • No es pot generalitzar, però , almenys des de l?escola notem una ànsia per tenir, però no gaudeixen massa del que tenen.
  • Tenen poc temps per desitjar. Allò que volen, tenen . Ens avancem als seus desitjos. No tot el que demanen ho volen. Per tant, no satisfà.
    En general el que costa poc , es valora poc.
  • Es dóna un valor positiu a les coses, quan:
    – et procura un vincle
    – et permet relacionar-te
    – et permet imaginar
    – t?il·lusiona
  • Hi ha molta pressa per tenir, per comprar.
  • Hem d?ensenyar a valorar i tractar bé allò que tenim i a estimar les coses pel que representen.

2. Els pares i mares ens preguntem fins a quin punt és dolent rebre molts regals

  • Per definició no hi ha una actuació bona i una dolenta, depèn molt del valor que es dóna a cada actuació.
  • Hi ha una regla, que alguns estudiosos diuen que funciona:
    Quan hi ha una quantitat excessiva de regals que el nen o nena no pot assumir, es produeix una sèrie de reaccions en cadena per part del nen o nena i de la família:
    Nen:
    – no pot assumir el que li hem ofert
    – no pot assumir cap dels regals
    – disminueix la il·lusió i augmenta la insatisfacció

    Família:
    – decepció de la pròpia il·lusió
    – retret al nen o nen/a de que no valora prou les coses i l?esforç que hem fet

3. Quins poden ser els millors regals ?

  • En principi no hi ha jocs bons ni dolents .
  • Educativament seria aconsellable, no evitar d?una forma inflexible el món infantil en el que estan immersos els nostres fills /es.
  • Molt millor jugar amb ells i aprofitar per donar-los estratègies de joc.
  • És aconsellable que les joguines permetin al nen o nena : fer, crear, ser una part activa…. en definitiva JUGAR.”

Deixa un comentari

El teu email no es publicarà. Camps marcats amb * són obligatoris

Categories