Educació en la Innovació



La paraula innovació està en boca de tots, com la vareta màgica per sortir de la crisi. El que està clar és que hem d’educar en la innovació, ensenyar a crear valor amb les idees.
Això és un resum de un dossier de la Fundació de la innovació Bankinter, del qual s’ha extret unes idees que poden ser profitoses per a mestres i pares.
Parla primer de les dues motivacions o fonts fonamentals per a la innovació: la primera és el desig ardent, la fam o la necessitat de supervivència (països pobres). El segon és la competitivitat i l’afany de superació (països rics).
Parlem sempre de genis, però el factor clau del geni és la seva capacitat i voluntat per veure les coses no només pel que són sinó a més pel que podrien ser. Anhelen convertir en realitat el que han pensat o imaginat … tots podem ser genis.
La bona escola crea coneixement, i el coneixement està sempre emmarcat en una persona, és transportat per una persona, ensenyat i transmès per una persona. Així doncs el canvi cap a una societat del coneixement situa la persona en el centre. 
Els nous estudiants han de perdre la por al risc, saber viure en la incertesa, identificar oportunitats, perseguir i assumir els riscos. Un ensenyament que no toleri el risc o el fracàs serà la principal barrera per a la innovació.


Com construir aquest esperit innovador?
S’ha de començar pels fonaments l’escola primària. Aquest és el punt de partida. Innovar no és fer màgia, és una disciplina i s’ha d’aprendre.
S’ha de fomentar la innovació i l’emprenedoria dels mestres, pares i administracions.
Les escoles enfoquen els seus esforç en proporcionar als joves les eines bàsiques per a la seva vida quotidiana, però no es tracta només d’oferir i desenvolupar capacitats, sinó també de canviar la forma de pensar.
No estigmatitzar els errors. ¿Com és possible aconseguir alguna cosa original si no s’està preparat per a equivocar?
Educar en emprenedoria implica premiar la diversitat d’enfocaments que emergeixen de cada individu, tenir en compte tot tipus de talents i aspiracions.
En l’informe EDUCATION THE NEXT WAVE OF ENTREPRENEURS, assenyalen 12 conceptes que la joventut ha d’aprendre, entre ells: Gaudiu dels negocis, servir els altres, crear riquesa i entendre la propietat, identificar oportunitats en el mercat, empatia, llei d’oferta i demanda, rendiment d’una inversió, interès compost o llei del 72,…
I per aprendre res millor que la pràctica: fer investigacions de mercat a través d’entrevistes al barri, creació de negocis gestionats per estudiants, celebració de jocs, simulacions i competicions. És curiós veure com el govern nord-americà d’Obama, intenta millorar l’educació amb un projecte “race to the top” en el qual premia la iniciativa de les escoles. En lloc de gastar aquests diners des de dalt el gasten a la base, premiant la innovació, la il.lusió i l’excel • lència.
Tampoc està de més xerrades d’emprenedors, visita a negocis del barri, etc.

Previous

Next

Deixa un comentari

El teu email no es publicarà. Camps marcats amb * són obligatoris

Categories