Home / Blog antic 2006-2014 / activitats / Acta Assemblea General Ampa Dolors Monserdà Santapau

 



Abans d’ahir, dia 18 de Novembre a les 17:00, va tenir lloc l’assemblea general de l’AMPA. 
La junta agraeix l’àmplia participació, sens dubte la major des de fa molts anys: més de 150 pares i mares estaven presents a l’inici de l’Assemblea. Les famílies van disposar del suport gratuït del servei de ludoteca. 


Es va començar amb una petita presentació i es va fer un repàs de totes les comissions. 


Es va començar per ECONOMÍA. Es van mostrar els comptes del curs any, balanç i compte d’explotació que van ser aprovades per majoria. Seguidament es va presentar el pressupost del proper curs. 
Com temes significatius de canvis respecte al curs passat, es va explicar que Eugeni Bataller, que durant gairebé 20 anys ha estat un suport fonamental en l’esdevenir de l’escola, es va jubilar el setembre passat. Eugeni treballava en tasques de suport tant per a l’escola com per l’AMPA. Aquest buit que deixa Eugeni, s’ha cobert, en una petita part, amb el suport de Albert en les extraescolars.  Albert està al vostre servei des de les 16:30 a les 18:00 totes les tardes. 
Pel que fa a una altra de les tasques que realitzava Eugeni Bataller que era la del petit manteniment. La junta ha explicat que s’ha creat una COMISSIÓ DE MANTENIMENT formada per pares i mares que farà les tasques que siguin factibles. En la mateixa assemblea s’han reclutat voluntaris per aquesta comissió. Si vols pots afegir-te a la llista enviant-nos un correu.  
D’altra banda s’ha explicat que dins del pressupost per al present curs s’ha obert una partida important per a manteniment, Ja que veiem complicat, en l’actual situació que moltes de les necessitats de reposició d’elements i materials de l’escola siguin abordades per la administració (que en tot cas seria la seva obligació).
La jubilació de eugeni implica menys costos fixos la qual cosa ens ha permès ampliar el servei de psicopedagoga en un 50% respecte al curs passat. Aquesta ampliació s’ha realitzat per petició tant del claustre de l’escola, com de les famílies. La Junta ha valorat el servei molt positivament i entén que és una peça important en la millora de qualitat de l’escola. 


Com a base de finançament per al pressupost d’aquest curs s’ha proposat una quota anual de 100 euros assumint un petit dèficit. Es va proposar per part dels presents que augmentéssim la quota de cara a aportar tranquil · litat en els comptes. Es va comentar, per part de la Junta, que moltes famílies poden tenir problemes de liquiditat i que com a escola pública havia d’assumir la màxima contenció en els comptes.
Finalment es van proposar dues quotes: 100 euros i 105 euros, es va aprovar la quota de 105 euros, per 66 vots a 44 vots. 
S’ha explicat també la pujada d’impagats deguda en gran part a un seguiment deficient per part nostra. S’ha explicat que es començarà a utilitzar un nou programa de control, i s’ha ofert una voluntària per col · laborar en aquest seguiment. 
Els pressupostos van ser aprovats per unanimitat. 
Finalment Natàlia, responsable d’aquesta comissió ha passat el testimoni a Marc que portarà a partir d’aquest curs aquesta comissió. Natalia t’agraïm des d’aquí la teva implicació dins de la junta. 


LIBRIS: Avís per part de la comissió del deteriorament d’alguns llibres com a conseqüència de la manca de cura per part d’alguns alumnes. 
Per evitar aquests casos de manca de cura, s’enviarà una carta a totes les famílies per informar que cada alumne serà responsable de la utilització dels seus llibres i les famílies assumiran el cost de reposició en el cas del seu deteriorament per falta de cura. 
Es va mostrar en xifres l’estalvi per curs que implica per a les famílies el projecte Libris. 


EXTRAESCOLARS: Es van explicar les diferents activitats que es realitzen en extraescolars així com els canvis respecte al passat curs. 
S’ha mantingut el judo i com a noves activitats estan patinatge, anglès i taula. 
Com a activitats que s’han deixat de fer: ceràmica i teatre, i perilla el bàsquet en el futur. 
Es va preguntar per l’activitat de música que es fa conjuntament amb l’escola Costa Llobera, i per la natació. 
També es va preguntar sobre l’ampliació de noves activitats dins d’extraescolars i es va explicar que en tot moment s’està a obert a la introducció de noves activitats mentre hi hagi un quorun suficient per mantenir l’activitat.


AUTOCAR: Teresa es va presentar com la nova responsable d’aquesta comissió que substitueix a Anna. 
Ana t’agraïm des d’aquí el teu alt grau de responsabilitat i eficàcia.
Es va comentar breument l’esforç de coordinació de les rutes, amb el handicap de menys usuaris (hi ha uns 100), i havent retallat una ruta. (Actualment hi ha dos). Si hi ha algun voluntari per afegir-se a la comissió envia un correu  a ampadms.autocars@gmail.com.


PEDIBUS: Clara va explicar que el servei s’està consolidant, amplian i reforçant amb una actuació conjunta de totes les escoles de la zona. 


CASAL: Es va explicar breument el seu funcionament i es va comentar la baixa inscripció d’aquest passat curs (general en tots els casals) a causa de la crisi. Es convida a reforçar aquest casal que sempre ha funcionat molt bé. 


PARTICIPACIÓ: Aquesta comissió que hauria de ser la més àmplia, ha quedat relegada en aquests últims cursos a la comunicació i l’organització de festes. En aquest curs s’han sumat a aquesta comissió Amaya i Miren que han proposat i presentat un ambiciós i preciós projecte que aportarà sens dubte, força i vitalitat en la participació de les famílies en l’àmbit escolar. 
Per començar organitzen un reunió oberta el proper dia dimecres 30 de novembre a les 20:00 a l’escola a la qual esteu tots convidats. També s’han proposat per part de famílies assistents com a nous camins de participació: una comissió de menjador i una altra comisió d’inclusió, que buscarà fomentar la participació de les famílies en el procés integrador i inclusiu que és bandera a la nostra escola. 
Des de la Junta volem aplaudir totes aquestes propostes i la vitalitat de les persones que les lideren, oferir tot el nostre suport, demanar-vos tenacitat i perseverança, i desitjar-vos molta sort en el camí que és el de tots. 


En la pròxima Junta començarem a donar forma a totes aquestes propostes. 
Des de la Junta s’ha explicat la importància dels delegats, pedra angular en la comunicació entre les famílies, i d’aquestes amb l’escola. 
Finalment es va aprovar la formació de la JUNTA, que sempre està oberta a canvis:
    President: Alfredo
    Secretari: Pendent de definir. 
    Autocars: Teresa 
    Extraescolars: Marina 
    Participació: Amaya 
    Manteniment: Germa 
    Libris: Emma 
    Casal: Jaume 
    Psicopedagogia: Claudia 
    Representant AMPA Consell Escolar: Mónica  
    Economia: Marc 
    Altres membres de la Junta: Maria, 


A la part de precs i preguntes, s’han parlat d’alguns punts que ja hem comentat anteriorment. També ressenyar la intervenció d’un pare demandant més intervenció activa per part de les famílies en la defensa de l’escola pública. 


L’Assemblea va acabar sobre les 19:00. Agrair a tots des de la Junta, la vostra amplíssima participació i sobretot les vostres ganes i força. 
Si teniu qualsevol suggeriment de qualsevol tipus la podeu fer al correu de l’ampa. ampadms@gmail.comDisposeu d’informació del funcionament de l’escola i l’AMPA al bloc. 


 Esborrany Assemblea (pendent de ratificar per la Junta)

 

Deixa el teu comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *